2010-10-04
21:55:50

Thank you for the music :)
Hade lite tråkigt igår så jag satte mig och lyssna på musik :) Så skrev jag en liten mash-up av början till låtarna jag lyssnade på, läs om ni orkar, annars får ni helt enkelt skita i det :)


Ack Sundbyberg, jag blev full och gick runt med stilett för din skull, Sundbyberg om du minns mig. Sundbyberg jag var 12 och jag bröt för att göra dig stolt. Hur ska det gå? Hur ska det gå? Din sol har ramlat ner i mitt knä och gått sönder. Står i din port står bara still. För en minut sen var du min. Snorrika armar och en randig kind, glömmer aldrig bort nån tonårssynd. Du ser andra halvan av solen när den sjunker i väst. Jag sitter ensam här och undrar var vi hamnar härnäst. Om du vore mer som mig, skulle jag gå ner på dig. Om du vore mer som hon i Annie hall. Den vackraste stunden i livet var den när du kom. Och allt var förbjudet. Det är dags att tänka efter och jag vill inte följa med. Det har regnat hela sommarn och jag känner med det.  Sträcker upp mina händer, tror att det här kan vara början på nåt stort. Jag står precis på gränsen och horisonten är nån annans konstruktion. När elljusspåren ledde hem till middagstid. Där allting var modernt runt 77. Vad vill du säga, när allting är sagt? Vad vill du känna, när någon tagit din makt? I februari var det bottenfryst i Mälaren.


Ack Sundbyberg- Oskar Linnros
Hur ska det gå?- Melissa Horn
Från och med du- Oskar Linnros
17 år- Veronica Maggio
Elegi- Lars Winnerbäck
Annie hall- Oskar Linnros
Kom änglar- Lars Winnerbäck och Lisa Ekdahl
Jag kan inte skilja på- Melissa Horn
Genom eld- Oskar Linnros
Hjärter dams sista sång- Lars Winnerbäck
Falla fritt- Melissa Horn
Åt samma håll- Lars Winnerbäck

Gonatt


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: